Podstatným rozdielom je to, že sa jedná o investíciu súkromnej spoločnosti, nie mesta, t.j. sa nejedná o samosprávne kapitálové výdavky.
Základným predpokladom investície je jej schválenie samosprávou, príp. s pristúpením mesta/obce do akciovej spoločnosti, čo však nie je podmienkou.
Ak samospráva sa rozhodne pre vstup do akciovej spoločnosti, vždy sa jedná o pristúpenie nového akcionára.
V prípade variantu, že samospráva sa rozhodne pre vstup do akciovej spoločnosti, už zo samotného princípu daného projektu, ktorým je zabezpečenie získania finančných zdrojov formou nákupu cenných papierov spoločnosti FIN.M.O.S. a.s. je zrejmé, že predmetom zákazky pre verejné obstarávanie je v prvom rade poskytnutie finančných služieb. Bez poskytnutia týchto finančných služieb by sa projekt rekonštrukcie a modernizácie, resp. výstavby verejného osvetlenia nemohol zrealizovať. Ustanovenie § 1 ods. 2 písm. j) zákona o verejnom obstarávaní č. 25/2006 Z.z. zbavuje verejného obstarávateľa akcionára (mesto resp. obec) povinnosti uzavrieť zmluvu použitím metód a postupov podľa tohto zákona, ak predmetom zákazky sú finančné služby súvisiace s emisiou, predajom, nákupom, alebo prevodom cenných papierov alebo iných finančných nástrojov alebo vykonávanie ďalších operácií na finančných trhoch, najmä operácie s cieľom získať finančné prostriedky alebo vlastné zdroje financovania.
Na základe zmluvy o zabezpečení VO medzi spoločnosťou FIN.M.O.S. a.s. na jednej strane a mestom a obcou na druhej strane sa spoločnosť FIN.M.O.S. a.s. zaväzuje uskutočniť investičné projekty na vlastné náklady. V praxi to znamená, že mesto nebude musieť vynakladať ďalšie finančné prostriedky mesta na investície za účelom rekonštrukcie VO.
Zabezpečenie investícií do VO bez nutnosti úverového alebo leasingového zaťaženia rozpočtu obce. Centrálny nákup elektrickej energie za výhodné sadzby a celková úspora finančných prostriedkov vynakladaných na VO, čo prináša konečné zhodnotenie majetku mesta alebo obce.